Archives

Van 24 naar 174 Jumbo Supermarkten

In zes jaar werk voor Verwegen Communicatie (2002-2007 en 2009-2010) heb ik ontzettend veel voor Jumbo Supermarkten gewerkt. Advertenties, folders, sponsored magazines, instore communicatie, arbeidsmarktcommunicatie, radio- en tv-commercials, give-aways, spaaracties en zelfs strips (Festo!) heb ik met mijn collega’s ontwikkeld.

Jumbo-broodje-gezond

Advertentie voor wit volkorenbrood – net zo gezond als bruin.

 

Het is natuurlijk te bezien in welke mate het de groei faciliteerde, maar al dat werk heeft de keten in ieder geval geen windeieren gelegd. Ik heb Jumbo morgen zien groeien van 24 naar 174 winkels in die zes jaar. In ieder geval in 2005, 2006, 2007, 2008 en 2009 werd Jumbo de ‘Beste winkelketen van het jaar’ in de categorie supermarkten. Grappig is dat Jumbo uiteindelijk Super de Boer opslokte, de supermarkt waar ik in mijn BBCW-tijd ook reclame voor heb gemaakt.

Jumbo-draagtas

Speciaal laten ontwikkelen in China, deze flesdraagtassen bestonden toen nog niet.

Aurora maakt het weer aangenaam

Aurora Zonwering liet zich erop voorstaan zonwering van de buitencategorie te produceren. Als breakbumper voor de weersvoorspelling op tv (zoiets als “het weer wordt mede mogelijk gemaakt door”) bedachten we “Aurora Buitenzonwering maakt het weer aangenaam”.

Aurora-maakt-het-weer-aangenaam

Om aan te geven hoe hoog het segment is waar Aurora zich op richtte, kwamen we met deze kleine advertentie.

Aurora-zonwering-speurder

 

CDC …en u kunt weer lachen

In een brainstorm met artdirector Jan Klaus van Verwegen Communicatie kwam ik op de pay-off voor CDC kliniek voor tandzorg.

Een pay-off die een wereld aan mogelijkheden opent voor verdere communicatie.

Verwegen Communicatie heeft later in dit thema de volgende commercial ontwikkeld. Je kunt je voorstellen dat voordat zij patiënt werden bij CDC, het lachen deze mensen wel vergaan was door pijn en schaamte.