Archives

Maître Paul wenst Maxima geluk

MaitrePaul-zetmop

Koningin Beatrix maakte op 30 maart 2001 de verloving bekend van Máxima en Willem-Alexander. De dag daarna stond deze door mij en mijn collega bedachte inhaker in de kranten. Een rondje-landelijk, toch leuk. Het logo van Maître Paul werd door deze advertentie extra koninklijk die dag.

Super de Boer op

Super-de-Boer logo

Voor de supermarktketen Super de Boer heb ik met mijn collega’s van BBCW mogen werken aan landelijke advertenties en de huis-aan-huisfolder Verswijzer. Dit waren, samen met het bedenken van tv-commercials voor Hans Anders en het NFS, enkele van de leukste klussen die ik kreeg in mijn eerste jaren in de reclamewereld.

Super-de-Boer-advertentie

Commercial NFS

In 2001 werkte ik bij reclamebureau BBCW in Amsterdam (nu Y&R Amsterdam) en bedacht ik met mijn artpartner deze commercial voor de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS).

Toch grappig waar je op ideeën kunt komen. In dit geval bleek de vroege metro naar het kantoor de juiste plek voor inspiratie.

De commercial blijkt tweede te zijn geworden in de Y&R EMEA Ad of the Month verkiezing. Ook mooi.